Dag 1 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Fransis Vries - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Fransis Vries - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Fransis de Vries

Blijf op de hoogte en volg Fransis

02 Februari 2013 | Indonesië, Denpasar

- Mijn vorige verslag is van vanochtend, was een probleempje met het internet. -

Nou we hebben de eerste echte dag hier overleefd. Na het ontbijt & een meeting zijn we richting Kuta gegaan met de taxi. Hier hebben Nita en ik een scooter gehuurd voor een maand. Eenmaal op de scooter zijn we richting Kuta Beach gegaan om even lekker een duik te nemen. Wat een heerlijk weer, wat een mooi strand. De golven waren écht ENORM. Als je eenmaal in het de zee ligt was het echt lastig om eruit te komen door een super sterke onderstroming. 1 duik was genoeg dus. ;)

Hierna zijn we weer op de scooter gestapt omdat er een erg donkere lucht aankwam. We dachten lekker richting het hotel om daar nog even te chillen. Deze rit heeft ons 2 uur en 1000.000 rupiah gekost, helaas. We mengden ons in het heerlijk drukke verkeer hier op Bali, na een half uur werden we al aangehouden door, jawel de politie. Of we even ons (internationale) rijbewijs konden laten zien. In het rijbewijs staat alleen een stempel op rijbewijs B, bleek dus dat je ook een stempel op rijbewijs A moet hebben voor je scooter… Helaaas. Of dit nou echt moet of niet, we kregen een bekeuring 1000.000 Rupiah. Heel jammer. Deze moesten we gelijk aflossen en anders werden de papieren van de scooter meegenomen naar de rechtbank en moesten we ze daar op halen (zover ik dit begrepen heb, van deze slecht engels sprekende meneer.)

Uiteindelijk weer op de scooter richting het hotel. We hebben daar nog 1,5 uur over gedaan omdat we, natuurlijk, de weg kwijt waren. Nita en ik kwamen uiteindelijk in een mini- dorpje dichtbij Denpasar aan, waar een aardige mevrouw ons heeft geprobeerd te helpen. Helaas konden we het weer niet vinden. Alles lijkt op elkaar hier! Na nog een tijd hebben we maar een taxi aangehouden zodat die ons de weg kon wijzen naar het hotel, wat nog geen 5 min verder op lag. Heel erg in de buurt dus. ;) Het voordeel was dat we echt mooie stukjes van Bali hebben gezien, die we normaal niet zouden gezien hebben.. We zijn hier nu aardig bekend ;)

Aangekomen in ons mooie, grote hotel lopen er allemaal mieren in onze kamer, ontelbaar veel. Ik denk nou ja, ik maak ze wat dood, that’s it. Ik pak mijn laptop om een verslagje te typen. Lopen er zoveel mieren uit, komen allemaal onder mijn toetsenbord vandaan. Gelukkig is de housekeeping geweest met een spraytje, dus nu lijkt het er weer een beetje op. Nu ik eindelijk bezig ben met dit verslagje, lopen er ondertussen 100 mieren uit mijn laptop! HMMMM.
Zometeen even een lekker douchje en dan maar eens een tentje opzoeken om te eten.

Liefssss

  • 02 Februari 2013 - 13:07

    Jannita:

    Hoi Lieverd,

    Wat leuk om je belevenissen te lezen, Wat een gedoe met die scooters. Kun je die nou gebruiken of heb je ze moeten inleveren?
    En de mieren? Zijn ze vertrokken of zitten ze al in je bed? Geniet maar van dat mooie weer, hier regent het alweer.
    Is het hotel verder een beetje te doen?
    Hier is alles prima we zijn natuurlijk wel een beetje jaloers op jullie maar ja. Mijn toets ging redelijk, afwachten dus. Nu druk aan het leren voor aankomende maandag.
    Veel plezier en moet je maandag naar school?
    groetjes van papa en een dikke kus van mij.

    liefs mama

  • 02 Februari 2013 - 17:13

    Oma :

    Wat een avontuur! Jammer dat je zoveel geld kwijt was. Hoeveel was die boete in €s?gelukkig zit je weer heelhuids in het hotel. En wat de mieren betreft, och , je zult nog wel vreemdere beestjes tegen komen. Liefs ,oma.

  • 03 Februari 2013 - 18:43

    Alita:

    Hoi Fransis,
    Wat heb je een mooie foto's gemaakt! Leuk dat we zo een beetje kunnen zien hoe het daar is. Genieten he, maar dat komt vast goed.
    Liefs, Alita.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fransis

Actief sinds 29 Dec. 2012
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 6036

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 13 April 2013

Studeren in Bali

Landen bezocht: