School - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Fransis Vries - WaarBenJij.nu School - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Fransis Vries - WaarBenJij.nu

School

Door: Fransis de Vries

Blijf op de hoogte en volg Fransis

05 Februari 2013 | Indonesië, Denpasar

Selemat Datang! (Goedemiddag)

Gister zijn we voor het eerst naar school geweest met het busje voor een introductie. Het is ongeveer 5 min. met de bus, erg dichtbij dus. Wat een mooi gebouw zeg! We zitten midden in de natuur met palmbomen etc. Het was heel erg warm in je schoolpakje. Gelukkig hebben ze airco ;) We hebben presentatie's gehad over de cultuur hier in Indonesië & Bali en natuurlijk de taal. Daarna hadden we een groepsfoto, rondleiding en een heerlijke lunch in het restaurant van school. Vervolgens, nog een paar presentatie's over alle mooie, leuke dingen die je hier kunt doen & zien. School stimuleert je dus echt om dingen te doen en te genieten van dit prachtige eiland!! We zijn al aardig goed geïnformeerd dus. Hier hebben we ook gehoord dat we goed afgezet zijn door de politie, helaas. We weten nu wat we moeten doen voor de volgende keer als we gepakt worden met de scooter ;) Een erg corrupt land is dit. De mensen zijn echt heel erg aardig & gastvrij (kan NL nog wat van leren!!) Maar als het er op aan komt, draait het alleen maar om geld. Als afsluiter een drankje en een hapje in het hotel. En natuurlijk gezellig met z'n allen afkoelen in het zwembad!

'S avonds zijn we gaan lopen naar een straat hier verderop om te eten. Je kunt hier erg goedkoop eten bij een zogenaamde Warung. Zondag hadden we heeerlijk gegeten in een Warung- tentje. Dus we denken in de buurt van het hotel zit ook vast goede Warung- tentjes. Maar je raadt het al, dit was echt niet te eten. We hadden Nasi Ayam besteld (met kip). Maar we kregen rijst met een soort citroendressing en een kippenvleugel. Errug vies. Aan de kip zat bijna geen vlees en heel veel botten, spiertjes etc. BAH. Volgende keer maar wat anders zoeken. :) Al is het erg leuk om de mensen die zo'n tentje runnen blij te maken. Want wat zijn ze blij als je met een groepje aankomt om daar te eten! Dat is echt heel erg leuk om te zien.

Vandaag hebben we 2 college's gehad op school, daarna lekker een middagje aan het zwembad gelegen. Het is hier echt heerlijk. Elke dag warm en zonnig! Ik zit nu lekker op het balkon en straks maar weer wat te eten zoeken in de buurt. :)

Voor aankomende vrijdag en zaterdag hebben we een tour geboekt door midden en noord - Bali. We gaan heeel erg veel mooie dingen bekijken. Even een kleine impressie: Hoe er goud & zilver wordt gemaakt, naar een vulkaan, de mooiste waterval van het eiland, zonsopgang met dolfijnen, het apenbos en een watertempel en nog veel meer. Ik heb er echt heel erg veel zin in! De foto's verschijnen binnenkort wel!

We hebben nog veeeel meer plannen voor in de weekenden en in de week vrij die we hebben. Maar dat horen jullie nog wel :)

Liefs, Fransis

• 05 Februari 2013 - 14:50

Titia:

Hoi Hoi,

Nou volgens mij heb je het echt naar je zin. Leuk om zo te lezen wat je allemaal beleeft. Hier is het echt nederlands weer met regen, sneeuw, hagel, en ohh ja een beetje zon tussen de buien door :+(
    Ga lekker genieten en op ontdekkingsreis!!! Heel veel plezier!l

greetttzzzz

• 05 Februari 2013 - 18:32

Ineke:

Hoi Fransis,

Wat ontzettend leuk om je zo te volgen tijdens je belevenissen!
    Als ze bij mij thuis horen, dat je dolfijnen ziet ... nou dan zijn ze echt jaloers op je!
    Ben ik trouwens ook wel hoor ;) als ik al die plannen lees!
    Maar geniet er maar lekker van!!

groetjes van ons allemaal uit Assen!

• 07 Februari 2013 - 11:22

Marthe:

Fransis!

Wat een super leuke dingen zeg, hahah ik lees met plezier je verhalen.
    Misschien leuk om even te weten: hier sneeuwt het weer:( Jaloeerss op jou.

Nou have fun!

Liefs, Marthe

• 09 Februari 2013 - 13:49

Oma:

Fijn dat je zo geniet! Pas goed op je centen! Waardeloos, dat zelfs de politie niet betrouwbaar is. Wens jullie nog veel lekker eten toe!;-) Liefs, oma ( en opa).