Weer een top week voorbij.. - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Fransis Vries - WaarBenJij.nu Weer een top week voorbij.. - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Fransis Vries - WaarBenJij.nu

Weer een top week voorbij..

Door: Fransis de Vries

Blijf op de hoogte en volg Fransis

04 Maart 2013 | Indonesië, Denpasar

We zitten hier inmiddels al een maand! De tijd vliegt voorbij…
Afgelopen week hadden we een wat rustiger week qua school.

Woensdagmiddag begon het weekend alweer! (wat een leventje hé!) Nita en ik zijn gelijk op de scooter gesprongen om naar het strand te gaan. Aangekomen op het strand, waaide het echt heeel erg hard. We hadden een bedje gehuurd, zodat we nog even lekker konden zonnen. Aan het eind van de middag waren we helemaal gezandstraald! ‘S avonds ben ik eindelijk weer eens een keertje op stap geweest! We gingen met een groepje naar Seminyak toe. Na een biertje in een nogal oude- lullen tent, zijn we maar eens een club gaan opzoeken. De enige clubs die er waren, waren jawel, gay – bars. Er waren ook wat jongens mee, nou die heb ik nog nooit zo ongemakkelijk gezien! Haha, maar wat een leuk/grappig sfeertje hing daar én het was er lekker druk! Hier hebben we ons de hele avond/ nacht erg goed vermaakt met alle ladyboys die er rondliepen en playbackshows gaven.

De volgende ochtend zijn we naar het strand geweest, het was heerlijk weer. Hier hebben we de hele dag liggen bakken en lekker gezwommen in de zee. Als afsluiter zijn we lekker wezen eten in Kuta. Een heerlijk relaxed dagje dus!

Vrijdag ochtend werden we erg vroeg opgehaald om te raften als uitje met school. Na een uurtje hobbelen in de auto waren we aangekomen. Wat was dit leuk zeg! Ik zat samen met Roxanne, Sandra, Nita en Floor in een boot, allemaal gillende meiden dus ;)
We hadden een super leuke gids die aan 1 stuk door grapjes maakten, en het hardst om zichzelf moest lachen! Deze man die raft elke dag 2x, dus ja, dan moet je het voor jezelf ook wel een beetje leuk houden natuurlijk! Erg grappig was, dat we nog geen 5 min op het water lagen, toen we tegen een rots in het water stootten, en Nita gelijk languit lag in de boot, gieren van het lachen natuurlijk!
Na een dikke 2 uur raften (Phoe, wat een end!) waren we aangekomen bij onze lunch. Even een hapje rijst, noodles en kip met allemaal rare sausjes, zijn we weer naar de bus teruggegaan, helemaal kapot!

En toen begon het weekend pas echt! We zijn zaterdag ochtend om 7 uur vertrokken van het hotel naar Sanur om daar de boot te pakken naar Lemboghan, een eiland niet ver bij Bali vandaan. We gingen de heenweg met een public boot en zaten tussen de goederen gepropt. De boot deed er ongeveer 1,5 uur over. Heerlijk dobberen op het water dus. Wauw, wat is het daar mooi zeg! Een héle blauwe zee en witte stranden! Aangekomen hebben we een scooter gehuurd en zijn we naar het hotel gereden. Wat een verschil met Bali zeg! De weg is echt heeel erg slecht daar, er zitten echt enorme kraters/ gaten/ hobbels noem het maar op in de weg. Nog een ander groot verschil was dat het echt enorm rustig was op Lembonghan, bijna geen auto’s, alleen kleine wegen, echt heerlijk dus om een weekendje heen te gaan. We hadden een mooie bungalow aan het strand met een lekker zwembad. Dus daar hebben we ons zeer goed vermaakt. ’s Middags zijn we nog even naar Dream Beach gereden. Schijnt 1 van de mooiste stranden van het eiland te zijn, nou dat klopt ook wel! Het strandje ligt in een baai, was erg rustig (ondanks de bar die er naast zat) azuurblauw water en een wit strand. Wauwie. Er waren hele hoge golven met een enorme stroming erin. Maar ik kon het niet laten om wel even een duik te nemen na een half uur kijken naar de zee ;)
‘Savonds zijn we lekker wezen eten in een tentje aan het strand. Terug gekomen bij het hotel hebben we het spelletje weerwolven gespeeld met z’n 10en, iedereen was erg fanatiek! Heel erg leuk dus.

De volgende ochtend zijn we om 7 uur opgehaald om te gaan snorkelen (niet echt uitslapen dus, de afgelopen dagen!) Maar dat was het zeker waard. We voeren eerst naar de spot waar je de manta- rog kunt zien. De gids was echt super enthousiast dat ze er waren, want de roggen waren er niet altijd, wat een geluk weer! Wauw, wat was dat gaaf om die enorme beesten om je heen te hebben! Ze waren allemaal rond de 1,5 – 2meter groot. Echt enorm dus! De roggen zijn ook helemaal niet bang voor je. Ze zwemmen rustig om je heen. Doodeng natuurlijk. Maar wat was het gaaf!!
Daarna zijn we naar Crystal Bay gegaan, hier hebben weer een uur in het water gelegen om al het moois onder water te spotten. De vissen waren totaal niet bang voor je en super nieuwsgierig. Dat was echt heel erg leuk, want normaal zwemmen alle vissen alleen maar onder je, en nu zwommen ze dus echt met je! Ik heb zelfs een, jawel, zeeslang gespot, erg apart beestje. Maar heel gaaf natuurlijk.
Ik raak echt een beetje verslaafd aan het snorkelen, elke keer weer al die mooie dingen onder water!!

Aangekomen in het hotel hebben we lekker ontbeten en de rest van de dag gezwommen en in de zon gelegen. Om 16u gingen we weer terug naar Bali. Deze keer hadden we de speed-boot die er maar een half uurtje over deed. Die ging er suuper hard over het water in, heb een half uur lang het gevoel gehad dat ik in een achtbaan zat ;)
Weer een geweldig weekend en week achter de rug dus!

Deze week nog even knallen voor school en aankomende vrijdag vliegen we naar Java voor 10 dagen, ik kan niet wachten! Wat is reizen toch leuk!!! Alle mooie dingen hier, aardige mensen, meestal heerlijk eten, de nieuwe cultuur… Dit houdt ik zeker nog wel even vol!

Al moet ik zeggen dat ik me lieve vriendje & me pap, mam, zusjes en broertje wel een beetje mis nu!
De foto’s komen snel, tot de volgende keer :)

Dikke kus, Fransis

• 04 Maart 2013 - 13:06

Marthe:

Super frens. Echt wat een super leuke dingen maak je daar mee! En de fotos op fb zijn echt jaloersmakend.
    heel veel plezier nog!

Xxx

• 04 Maart 2013 - 13:09

Oma:

Dat was dus nog eens een scrub-beurt!;-)!!! Wat heerlijk dat je zo kan genieten! En waar heb je die rijst dan geplant? En kom je dan na "Java" naar huis? Nou meisje, sterkte met de komende schoolweek! Maar in zo' n omgeving moet dat te doen zijn:).geniet maar lekker. Deze ervaringen zijn onbetaalbaar!ben erg benieuwd naar de foto's. lfs., en gr. Van opa en oma.