Reisje door midden & noord Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Fransis Vries - WaarBenJij.nu Reisje door midden & noord Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Fransis Vries - WaarBenJij.nu

Reisje door midden & noord Bali

Door: Fransis de Vries

Blijf op de hoogte en volg Fransis

10 Februari 2013 | Indonesië, Denpasar

Na een heerlijk lange nachtrust, ben ik nog steeds aan het nagenieten van de afgelopen 2 dagen. We zijn op een tour geweest door midden en noord – Bali.

Vrijdag ochtend werden we om 8:30 opgehaald door onze taxi – chauffeur. Hij zou ons overal heen rijden in deze 2 dagen. Op de eerste dag hebben we heel veel hand-made dingen bekijken. We zijn begonnen met handweven en borduren. Daarna zijn we naar Celuk gereden. Hier wordt al het zilver & goud bewerkt. Het is echt 1 lange straat met alleen maar zilver & goud winkels & bewerking. Super leuk om te zien. Daarna zijn we doorgereden naar net zo’n straat alleen dan met allemaal schilderijen en galerijen. Vervolgens, zijn we naar een koffieplantage geweest, waar ook heel erg veel kruiden worden verbouwd. We hebben heerlijke Balinese koffie en thee geproefd. Het was erg leuk om te zien hoe ze dat nou allemaal maakten. Toen reden we de bergen in om de vulkaan Kintamani te bewonderen. Heeel mooi! Hier hebben we lekker een hapje gegeten voordat we naar Lovina zouden rijden. Aangekomen in Lovina, hadden we echt een hele mooie bungalow aan het strand! Ik had echt gedacht dat, voor het weinige geld dat we betaald hadden voor deze reis, dat we in een 1 of ander afgelegen hostel terecht zouden komen. Dat viel dus 100% mee. Na een hapje eten zijn we bij een groepje mensen gaan zitten die muziek maakten bij een vuurtje op het strand. Allemaal verschillende nationaliteiten, van lokale bevolking, tot Fransen. De avond hebben we dus heerlijk doorgebracht met een koud biertje en een muziekje. Iedereen was zó vrolijk en gezellig. Wauw! Het was ook leuk om de lokale bevolking te spreken etc.

De volgende ochtend zijn we om 06:00 uur weggegaan op de boot om dolfijnen te spotten bij zonsopgang, WAUW. Een ultiem geluksmomentje. De dolfijnen sprongen zo voor je boot langs. Na een uurtje gespot te hebben zijn we naar het koraalrif gevaren. Hier mochten we snorkelen. Ik als scheiterd, durfde natuurlijk niet de boot uit. Na deze angst overwonnen te hebben, heb ik echt genoten. Wat is dat mooi zeg. Zoveel vissen, zeesterren en prachtig rif gezien. Heb helaas geen onderwater camera, anders konden jullie even mooi meegenieten. Ik ga zeker weten nog een keer snorkelen aankomende weken. Hierna hebben we even lekker ontbeten toen we weer verder gingen met onze reis.

Onze eerste stop was de hot spring. Dit is het zogenaamde heilige water. Hier hebben we even lekker gezwommen, als is het net een zwembad met warm water. Het was er wel heel erg mooi. Daarna zijn we ( nou ja, de taxicaffeur) naar een waterval gereden, hier moesten we nog een stukje lopen naar beneden. Ook de waterval was erg indrukwekkend. Helaas, moesten we ook weer helemaal naar boven lopen.. En goede conditie als ik heb, was ik helemaal buiten adem toen we boven waren. Als ik weer terug ben, er maar weer eens wat aan doen.. ;) Onze laatste stops waren 2 tempels. Allebei erg mooi!! Vooral de laatste tempel was geweldig. Deze tempel, de Tanahlot, is in zee gebouwd. Zoiets had ik nog nooit gezien. Echt super mooi!! Al moet ik zeggen dat het een enoooorm toeristisch is, ze vragen natuurlijk overal geld voor ;) Al met al, was dit echt een geweldige trip!

De dagen ervoor zijn we naar school geweest. Dit is goed te doen. We hebben altijd maar 2/3 uur les op een dag, wat prima uit te houden is. Al gaat het nog wel druk worden met school, helaas. ;)
Het leuke is wel, dat we morgen al beginnen met een field trip met school. Iets om naar uit te kijken dus ;)

We hebben trouwens ook een hele mooi zee ontdenkt in Caggun, waar we een dagje zijn geweest. Héle hoge golven, maar prima om in te zwemmen!
We zijn alweer een avondje naar Kuta geweest op de scooter, op zoek naar bikini’s ;) Helaas, weeeeeer verdwaald en weer een boete. Deze keer was het niet zoveel, maar toch zonde van je geld! Dit komt omdat we dan weer verdwaald zijn, en dan ga je langzamer rijden, meer om je heen kijken of zelfs stoppen om de goede weg te zoeken. Hierdoor val je op bij de politie. Deze man heeft het geld lekker in ze stak gestoken. Erg corrupt allemaal, maar niks aan te doen. Alhoewel, het wordt steeds minder leuk om nu op de scooter te stappen.

Zometeen even lekker ontbijten en dan lekker zonnen! Echt genieten hier!

Tot snel!
Kus, Fransis

p.s de Foto's komen zo snel mogelijk :)

• 10 Februari 2013 - 10:15

Renske:

Hoi Fransis, leuk om je balinese avontuur te kunnen volgen! Klinkt heerlijk allemaal (behalve de boetes ;( ). Volgens mij ook wel een prettige balans tussen school en vrije tijd ;), of niet?! Geniet van alles! Liefs, Renske