Heerlijke 2e week! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Fransis Vries - WaarBenJij.nu Heerlijke 2e week! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Fransis Vries - WaarBenJij.nu

Heerlijke 2e week!

Door: Fransis de Vries

Blijf op de hoogte en volg Fransis

18 Februari 2013 | Indonesië, Denpasar

Afgelopen week ben ik weer naar school geweest. Niet heel bijzonder, wel weinig lessen! Maandags hebben we 2 convention centre's bekeken.

Dinsdag, na een paar uurtjes les zijn we op de scooter gestapt en naar Kuta gereden. Hier hebben we een surf les gehad. Super gaaf om te doen! Na wat een uitleg over het surfboard en de golven mochten we de zee in! We hadden allemaal een persoonlijke instructeur die ons hielpen. Na wat zandhappen en kopjes ondergaan, kon ik op het board staan! Heel gaaf & heel vermoeiend! Meestal wordt je weer helemaal tot het strand teruggespoeld zeg maar, dan moet je weer met je board terug de zee in, wat heel zwaar is. & goed voor je conditie. :) Daarna hebben we even gegeten in Kuta en zijn we weer terug gegaan op de scooter. Voor het eerst hebben we de weg in 1x terug gevonden! HIEPHOI!

Woensdags wilde ik net op de scooter stappen om naar school te gaan toen we hoorden dat we in het hotel les hadden. Er was geen stroom op school, er is mij verteld dat dit voornamelijk komt omdat de rijke russen die hier enorme villa's bouwen en dus heel veel stroom gebruiken, zodat er te weinig is voor de mensen die hier leven. Al met al, is het wel fijn om in het hotel les te hebben natuurlijk.

Donderdagavond hadden we een poolparty in Kuta. Eerst zijn we met de shuttle- bus naar Kuta gereden waar we in Skygarden ( Een heeeeleee grote club, waar je heel vaak gratis drankjes krijgt ;) gegeten. We hadden een BBQ- buffet voor erg weinig geld. Even lekker westers! Hierna zijn we naar een ander terrasje gegaan en hebben daar nog wat gedronken en een waterpijp gerookt met z'n allen. Heel gezellig. :) Toen het rond een uurtje of 22:00 was zijn we richting de poolparty gegaan. Wauw, wat een mooi sfeertje hing daar. Veel mensen, leuke muziek en een heerlijk zwembad!

De volgende middag zijn we om 12:30 vertrokken met een groepje op de scooter om een weekendje weg te gaan. We zijn naar Ubud gereden ( Midden - Bali) Onderweg sprak een local ons aan en die had volgens mij niks te doen, dus die heeft ons overal heen gebracht. Heel handig & aardig! We zijn eerst naar de buddha to buddha fabriek geweest. Héle mooie sieraden, en heel erg goedkoop vergeleken met Nederland!
Daarna zijn we weer naar een koffie/fruit/ specerijen plantage geweest, want een paar van ons hadden dat nog niet gezien. Hier heb ik een 1 van de duurste koffie's ter wereld geproefd, de Luwak koffie. Zo lekker!!
Daarna zijn we doorgereden naar monkey forest. Je loopt een soort van park binnen waar echt zoveel apen zitten. De apen zijn echt super nieuwsgierig en klimmen zo op je! Vooral als je wat te eten hebt natuurlijk! Heel erg leuk & heel veel gelachen natuurlijk!
Hierna heeft onze 'gids' ons naar een homestay gebracht. Hier konden we voor ongeveer 6euro overnachten met ontbijt. Natuurlijk eerst een heerlijk, verfrissende duik genomen. Wat is het hier toch warm & vochtig! We sliepen in een bungalow, die niet heel schoon en fris was, maar goed te doen. We zaten in een omgeving met veel bomen en gras, dus waren er héel veel insecten. Ik ben echt helemaal lek gestoken daar, ondanks de deet die ik had gebruikt.
's avonds zijn we de straat op gegaan en hebben echt een heel leuk restaurantje gevonden. Ze een hadden een lounge ruimte met heel veel kussen en lage tafeltjes. Hier hebben we gegeten (vis, lekker!) en de hele avond heeerlijk gekletst en gelegen en gedronken. Er was live reggae muziek, super leuk!

De volgende ochtend hebben we ongeveer 5km gewandeld door rijstvelden, hele mooie omgeving, vermoeiend en Super warm! Na een lunch en me eerste ijsje hier, zijn we weggegaan naar de oostkust, Pandagbai dacht ik. Na een tour van ongeveer 3 uur, drukke weg, verdwaald, snikheet, niet willen weten waar je wilt slapen, en een grote groep hebben we eindelijk een geweldig hotel gevonden waar we voor niet heel veel geld konden slapen en ontbijten. Hele grote, lekker liggende bedden én een buitendouche. Na weer een heerlijke duik in het zwembad dat aan zee zat hebben we gegeten in het restaurant van het hotel. Iedereen was erg hongerig, helaas hebben we iets meer dan 2 uur op het eten moeten wachten. De obers konden niet echt goed engels, dus we kregen ook een paar keer de verkeerde bestellingen, erg frustrerend als je honger hebt. But we survived! ;) En het eten was best lekker!
Hier duurt het sowieso allemaal langer, dus dat waren we wel gewend. Maar zó lang..

Zondagochtend hebben we om 06:30 de zonsopgang op zee bekeken, helaas was het een beetje bewolkt, maar wel mooi! Daarna werden we opgehaald om te 2 uur lang te gaan snorkelen. We gingen met de boot naar een paar rotsen en mini eilandjes in de zee toe, waar heel veel rif was. WAUW. Wat is dat mooi zeg. Ik heb vissen gezien in alle kleuren van de regenboog (denk even aan Finding Nemo!) En net voordat ik de boot weer in ging zwom er een schildpad (!) voorbij. Heel cool om te zien. Dit was ook super vermoeiend omdat je echt van die enorme flippers aan had, die ook wel weer heel handig zijn omdat je gewoon blijft drijven dan. Hierna hebben we ontbeten en lekker in ze zon gelegen bij het zwembad.

Om een uurtje of 15:00 zijn we op scooter weer terug gereden naar het hotel. Onderweg kregen we echt een enorme tropische regenbui over ons heen. We zijn maar even van de scooter afgestapt om te schuilen en omdat je gewoon niks meer kon zien zo hard als het regende. Binnen 1 min ben je enorm doorweekt. Toen het wat minder hard regende zijn we weer verder gegaan. Omdat je kletsnat bent en een windje op de scooter had, was het echt super koud!! Aangekomen in het hotel (gelukkig maar 1x een heel klein beetje verkeerd gereden) een heerlijke douche genomen en daarna zijn we met z'n allen nog even wezen eten.

Al met al, een super weekend, met echte ultieme geniet momentjes!
Ik heb net mijn eten op en ga vanavond nog even knallen voor school.
Echt, de tijd vliegt hier voorbij! Tot snel :)

Dikke kus,
Fransis

• 18 Februari 2013 - 13:08

Charina:

Hooi!

Waaauw wat maak jij mij elke keer jaloers.. met je verslagen foto's..
    He als je een weekje wilt ruilen wil ik dat graag wel! haha.
    Heeel veeel plezieer nog.

Dikke kus Charina

• 21 Februari 2013 - 15:50

Oma:

O meid, wat doe je daar toch prachtige ervaringen op! Kun je met al die tripjes nog wel je school bij houden? Als ik je verslagen lees heb ik het idee dat je met een uitgebreide vakantie bezig bent!;-). Leuk dat je ook veel van het gewone dagelijkse leven daar ziet. Geniet er maar lekker van! En sterkte met alle muggebeten! Liefs , oma.